دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) بانکداری الکترونیک در بانک ملت با رویکرد

قسمتی از متن پایان نامه :

) بانکداری الکترونیکی بین بانکی [1]

انتقال الکترونیکی وجوه بین بانک ها در کشورهای مختلف به شیوه های گوناگون انجام می شود. یک شیوه جهانی انتقال الکترونیکی وجوه، بهره گیری از شبکه سوئیفت [2] (SWIFT) می باشد. بانک های عضو در این شبکه بانک به راحتی میتوانند به انتقال الکترونیکی وجوه بین خود بدون محدودیت مرز و در سطح بین المللی اقدام نمایند. سوئیفت به گونه معمول برای نقل و انتقال بین المللی پول بین بانک ها مورد بهره گیری قرار می گیرد. علاوه بر سوئیفت، کشورهای پیشرفته برای انتقال الکترونیکی وجوه بن بانک های خود از سیستم های داخلی نیز بهره گیری می کنند، بهطور مثال در کشور آمریکا از (CHIPS) [3]، انگلستان (CHAPS) [4]و مالزی از (RENTAS) [5]بهره گیری می شود. در ایران نیز اطلاعات بانکی در سطح بین الملل و خارج از کشور از طریق شبکه بین المللی سوئیفت انجام می شود، اما در داخل کشور تبادل اطلاعات از طریق شبکه تبادل اطلاعات بانکی (شتاب) و مرکز هماهنگی تبادل اطلاعات بین بانکی (مهتاب) صورت میگیرد.

2-5) تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری کاغذی

ممکن می باشد در اذهان مردم عام این سوال پیش آید که تفاوت این دو سبک بانکداری در چیست ؟

آیا از در پرداخت  سود و بهره تفاوتی هست؟

آیا بایستی هزینه چشم گیری از موجودی کسر شود تا متقاضی بهره گیری از این تکنولوژی انجام امور کند؟

و سوالات همانند این که البته در اینجا نباید متصور گردید که تمام این اشکالات از ناآگاهی مردم دانست بلکه در اینجا مقصر اصلی دولت هایی هستند که فرهنگ سازی لازم را انجام نداده یا به صورت نادرست انجام داده اند.

بایستی این گونه اظهار نمود که از نظر بانکداری تفاوت  این دو سبک در دو پروسه اصلی می باشد که به تبیین  زیر می باشد:

انتقال منابع : در این مورد نیز در سیستم بانکداری جدید به صورت الکترونیکی انجام می شود . پس نیازی به نگهداری اسناد کاغذی با حجم بالا و نیروهای گسترده جهت پردازش عملیاتی اطلاعات نیست.

دستور انتقال: که بر خلاف بانکداری کاغذی در بانکداری الکترونیک این دستور الکترونیکی می باشد و در آن از اسناد کاغذی بهره گیری نمی شود.

[1] . Inter Bank Electronic Banking

[2] . اتحادیه جهانی مخابراتمالی بین بانکی

[3] . Clearing House Inter bank Payment system

[4] . Clearim, House Automated Payment system

[5] . Clearim, House Automated Payment system

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف اصلی این پژوهش کاربرد تکنیک های ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) دربانکداری الکترونیک بانک ملت  جهت تخصیص بهینه منابع موجود به مصارف می باشد

  • طراحی مدلی مناسب برای ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) در بانکداری الکترونیک بانک ملت
  • تدوین شاخص های ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) دربانکداری الکترونیک بانک ملت
  • توسعه مبانی نظری و تئوریک در زمینه بانکداری الکترونیک بویژه در بخش ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF)
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • انجام ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) در اداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملت

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) بانکداری الکترونیک در بانک ملت با رویکرد  با فرمت ورد